Cloud Strife

Movies - Songs - Series - TV Show cloudstrife.ba7r.org

<div style="background-color: none transparent;"><a href="http://www.rsspump.com/?web_widget/rss_ticker/news_widget" title="News Widget">News Widget</a></div>

    امثال مصريه

    شاطر
    avatar
    sky
    عضور جديد
    عضور جديد

    عدد المساهمات عدد المساهمات : 36

    تاريخ التسجيل : 14/09/2009

    امثال مصريه

    مُساهمة من طرف sky في الخميس 17 سبتمبر 2009, 14:10

    الباب اللى يجيلك منه ريح ............... سيبه موارب يجيب طراوه


    اللى بيته من إزاز........................ ميغيرش هدومه فى الصالون

    - فاقد الشىء............................................. . يدور عليه

    - اقلب القدره على فومها....................................... الفول يقع منها

    - تأتى الرياح..................................... محمله بالأتربة

    - ياخبرالنهارده بفلوس............................... بكره ينزل عليه أوكازيون

    - اللى معاه قرش محيره................................... يجيب حمام ويحمره

    - جت الحزينه تفرح............................. شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص

    - قال يامحشحشين.................... يكفيكوا شر الكمين

    - اللى ياكل لوحده .................يشبع

    - لاتبكى على اللبن .................فى البسكوت

    - اقطع عرق و.................................... حته بتلو

    - اطبخى ياجاريه........................................ الأنبوبه فاضيه يا سيدى

    - لو حبيبك عسل............................... ما تحطلوش طحينة

    - اللى يتلسع من الشوربه.................................... يتصل بالمطافى

    - وبكره ترجع ريما......................... من عند خلتها فى مارينا

    - ياداخل بين البصله وقشرتها................... حط قطرة علشان هادمع من ريحتها

    - اصوم اصوم....................................... وافطر على المدفع

    - القرش الأبيض................................... .... بيعوم فى البحر الأحمر

    - ضربوا الأعور على عينه................................ قالهم كسرتوا النضاره

    - اللى ميشفش من الغربال........................... يكشف نظر

    - نام وارتاح .................................وكل عسل نحل التمساح

    - من خرج من داره.................................. مينساش يأخد المفتاح معاه

    - الباب اللى يجيجلك منه الريح.............................. شيله وركب قبنورى

    - المضطر يركب........................ التاكسى

    - رب صدفة خير من ألف................................ ليلة و ليلة

    - اللى يخاف من العفريت...................................... يعمل عبيط

    -المركب اللى فيها رايسين ........................يلعبوا طاولة

    - اللى خدتوا الأرعه تخدو......................... ام الخلول

    - أكل العيش يحب........................ الطعميه

    -قالوا للحرامى أحلف قالهم............................ وحياة قلبى وأفراحو
    avatar
    Cloud Strife
    Admin
    Admin

    عدد المساهمات عدد المساهمات : 124

    تاريخ التسجيل : 13/09/2009

    الموقع الموقع : cloudstrife.ba7r.org

    رد: امثال مصريه

    مُساهمة من طرف Cloud Strife في الجمعة 23 يوليو 2010, 07:09

    هههههههههههههههههههههه
    وعلى رأى المثل
    جوز ابنك قبل.....................................متتجوز انت

      الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 09 ديسمبر 2018, 21:25